Forum regels en etiquette

Lees hier eerst de mededelingen! Hier staan o.a. de forum regels en mededelingen van het forum beheer.
admin
Beheerder
Berichten: 51
Lid geworden op: Zo 31 Okt 2010, 23:16

Forum regels en etiquette

Berichtdoor admin » Zo 31 Okt 2010, 23:16

Versiedatum: 5 november 2010

In dit document worden de regels en etiquette voor het gebruik van het Wintergek forum weergegeven. Het is een aanvulling op de Wintergek forum – Gebruikersvoorwaarden.

Noot: dit document zal zo nu en dan worden geüpdatet. Als je na wijzigingen gebruik blijft maken van het forum, dan houdt dat in dat je akkoord gaat met de wijzigingen.

Forum regels

  • Leden zijn zelf verantwoordelijk voor de persoonlijke informatie die men geeft en welke gebruikersnaam men kiest. Je hoeft je bijv. niet onder je eigen naam te registreren. Dit is een openbaar forum waar iedereen zich kan registreren, dus iedereen kan de berichten en andere informatie lezen. Het is ook mogelijk dat berichten vindbaar worden met zoekmachines.
  • Per persoon mag er één account worden gemaakt. Als je graag een andere gebruikersnaam wilt, dan kan je deze veranderen via je gebruikerspaneel. Het is overigens niet de bedoeling om je gebruikersnaam heel vaak te wijzigen, hooguit 1 keer per jaar, maar het liefst zo weinig mogelijk.
  • Je kan je account niet verwijderen. Verzoeken om accounts en forumberichten te verwijderen, bijv. wegens privacy, worden in principe niet gehonoreerd. De reden hiervan is onder andere dat de onderwerpen waarin de desbetreffende berichten staan, dan verminkt zouden worden en berichten van andere leden uit de context geraken. Leden mogen daarom ook niet zelf de inhoud van hun berichten wissen.
  • Leden moeten berichten plaatsen op een manier die respectvol is voor andere forumgebruikers. Schelden op andere leden wordt niet getolereerd en zal leiden tot een waarschuwing.
  • Verschillende meningen zijn toegestaan op dit forum, maar ad hominem argumentatie (persoonlijke aanvallen) moet worden vermeden. Dus, hoezeer je het ook oneens bent met iemand, val de argumentatie aan, en niet de persoon. Wees het eens dat men het oneens mag zijn.
  • Leden wordt gevraagd zich niet als moderators te gedragen. Als leden iets opmerken dat in strijd is met dit document, dan zijn ze welkom om de admin hierop te attenderen. Gebruik hiervoor de “bericht melden” functie om berichten te melden. Ga niet zelf op dergelijke berichten reageren. Leden die steeds zich gedragen als moderators kunnen een waarschuwing krijgen.
  • Berichten moeten in een passend forum worden geplaatst. Forumgebruikers wordt gevraagd de forumomschrijvingen te lezen voordat ze een bericht plaatsen.
  • Leden moeten een passende, beschrijvende titel gebruiken bij het plaatsen van een nieuw onderwerp. Voorbeelden van slechte titels zijn: "Was is dit?", “Vraagje”, etc.
  • Bij het reageren moeten leden bij de inhoud van het onderwerp blijven of een nieuw onderwerp starten. Dit betekent niet dat je niet terloops wat off-topic opmerkingen kan plaatsen, maar zorg er voor dat het originele onderwerp niet helemaal verandert. Forum onderwerpen dwalen van nature soms af, en wanneer dat gebeurt, is het een goede gewoonte om een nieuw onderwerp aan te maken.
  • Reclame om commerciële belangen is niet toegestaan in je berichten, bijlagen, onderschrift en avatar: niet in tekst, niet in de vorm van afbeeldingen, en zeker niet in de vorm van linken naar commerciële pagina's in de hoop hits te genereren.
  • Als je een ongepast privébericht (PB) of een e-mail die verstuurd is via dit forum ontvangt, dan kan je de PB melden met de “bericht melden” functie of de e-mail doorsturen naar de admin.
    Noot: plaats zulke PB’s of e-mails niet op het forum. Gemelde PB’s en e-mails zullen worden beoordeeld en leiden mogelijk tot waarschuwingen en/of de intrekking van de mogelijkheid om gebruik te maken van privéberichten c.q. het versturen van e-mails via dit forum van degene die de ongepaste berichten verstuurde.
  • De bepaling van wat beschouwd wordt als onfatsoenlijk, vulgair, ongepast of anderzins niet voldoend aan deze forumregels zoals beschreven in deze punten, is aan de admin en niet de gebruikers.

Beleid bij overtredingen

  • Wintergek gebruikt een “three strikes”-beleid. Gebruikers worden maximaal twee keer gewaarschuwd voor overtredingen van de regels in een periode van drie maanden. Als er noodzaak is tot een derde waarschuwing, dan zal een tijdelijke ban worden toegepast van een periode tussen 7 dagen tot 1 maand.
  • Met de admin in discussie gaan na het ontvangen van een waarschuwing, zal leiden tot een onmiddellijke extra waarschuwing.
  • Elke poging om een tijdelijke ban te omzeilen zal er toe leiden dat de ban permanent wordt gemaakt. Omzeiling houdt onder meer in opnieuw registreren met een niet gebande gebruikersnaam, het IP adres veranderen om een IP ban te omzeilen, en het registeren met een ander e-mailadres om zo een e-mailban te omzeilen.
  • Een uitzondering op de “three strikes”-regel is van toepassing als forumgebruikers persoonlijk contact opnemen met de admin en beledigende, onfatsoenlijke of vulgaire inhoud sturen. Deze forumgebruikers worden mogelijk onmiddellijk permanent verbannen.
  • Een permanente ban is een laatste middel en het wordt goed overwogen alvorens het wordt toegepast.
  • Bovenstaande beleidsregels zijn de standaard, maar waar nodig geacht, kan er door de admin van worden afgeweken, onder meer voor wat betreft de duur van de ban.

Terug naar “Mededelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast