Ook maar even voorstellen

Ontmoetingsplaats en discussieforum voor onderwerpen die weinig of niets met het weer en het klimaat te maken hebben.
klaas

Ook maar even voorstellen

Berichtdoor klaas » Di 22 Jan 2013, 9:55

Hallo,

Ik ben Klaas de Lang, ik kom uit Wolvega (FR).
Vanaf al heel jong was ik al geïntereseerd in het weer (het noteren van de barometerstanden en temperatuurmetingen).
Naarmate ik ouder werd verwaterde het wat, maar een aantal jaren terug, iedere keer als de winter weer om de hoek kwam, begon het "weer" te kriebelen.
Een paar jaar terug een klein weerstationetje gekregen (simpel waar ik alleen de temperatuur mee af kan lezen).
Maar ben zeer geinterreseerd in een wat uitgebreider type, echter is er zoveel keuze dat ik niet weet welke ik moet nemen (misschien een leuke forum vraag?).
Een week of 2 geleden deze leuke site ontdekt, en me nu toch maar eens heb aangemeld.
Ik ben te vinden op meerdere forums wat het weer betreft en geef daar vaak mijn (nuchtere, realistische) mening.
Echter wordt die door sommige als pessimistisch ervaren!
Naar aanleiding van de filmpjes op deze site weet ik inmiddels wel beter, en ben ik absoluut niet pessimistisch. ;)
Ik hoop nog lang op deze mooie realistische site te komen!

Groeten

Klaas

Martijn

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor Martijn » Di 22 Jan 2013, 13:10

Hallo Klaas,

Welkom op dit forum! :)

Volgens mij kunnen de weerforums wel wat realisme gebruiken, met name in de winter! Als je soms ziet wat voor beweringen er worden gedaan, met name over het Elfstedenijs en de kansen op een Elfstedentocht...

Wat weerstations betreft, er is inderdaad veel keus en je moet weten hoe nauwkeurig zo'n station is. Ik heb hier zelf ook al de nodige uren onderzoek in gestoken. Je kan er wel een nieuw topic over starten.

klaas

Re: Ook maar even voorstellen

Berichtdoor klaas » Di 22 Jan 2013, 14:56

Hallo Martijn,

Ja dat ging inderdaad over de elfstedentocht, er zijn altijd mensen die denken dat die zomaar even wordt gereden.
Ja ben zeker wel benieuwd welke weerstations nu echt goed zijn!
Je ziet vaak behoorlijke afwijkingen in die apparaten, en dat is nou net wat ik niet zoek hahaha.

Ik zal a.s.a.p. een topic starten!

Bedankt!

Groet,

Klaas

Terug naar “Wintergek café”